gaucho 28 highraceR
De Gaucho 28 highracer combineert het beste van twee werelden: het comfort en de snelheid van een ligfiets en de prachtige, lichte onderdelen van de klassieke racefiets.
Grote 28" race wielen en high-tech banden met uiterst lage rolweerstand maken van de Gaucho 28 highracer een volbloed racer of een hele snelle reisfiets. De achterwiel vering zorgt voor veel extra comfort en een nog betere wegligging. Door de efficiënte kettinglijn gaat er niet of nauwelijks energie verloren in de vering, elke trap is raak en dat voel je!
De Gaucho Highracer is er in twee varianten, met verschillende lighoek. Door een andere schetsplaat en schokbreker is er een volbloed race-uitvoering en een iets meer rechtop zittende toer-versie - beide bieden ongekend veel rijplezier, zowel in de polder als op een alpenpas!
De Gaucho 28 highracer is sinds najaar 2020 niet meer leverbaar.
voorrem
De voorrem is met een speciale adapter aan de achterzijde van de voorvork gemonteerd. De huidige generatie velgremmen is zeer krachtig en goed te doseren.
comfortabele achtervering
De Highracer beschikt over een zeer efficiënt werkende achtervering, waarbij extra comfort niet ten koste gaat van snelheid.
achterrem
De achterrem is bevestigd aan de onderzijde van de achtervork, de maximale bandbreedte is 25 mm.
verstelbare zithoek en schokbreker
De zithoek kan met snelspanners over een groot bereik worden versteld, in combinatie met de 3-traps verstelling van de schokbreker.
aerostuur of klapstuur
Het aerostuur is in hoogte en reikwijdte verstelbaar en voor de stuurbocht kunt u kiezen uit twee breedtes. Het aerostuur biedt een ontspannen houding en optimaal comfort. Bovendien heeft u zo een goede controle over de fiets en een prettige houding bij het klimmen. Voor een kleine lighoek, zoals bij de race-uitvoering, is een klapstuur beter geschikt, vooral bij een kleiner postuur.
snelverstelling
Met de snelverstelling beschikt u over drie verschillende geometrieën om de schokbreker aan te passen aan de omstandigheden. Zo heeft u min of meer drie verschillende fietsen, van 'knap plat' tot redelijk rechtop. Met andere woorden: van optimale instelling voor zo hard mogelijk door de polder tot optimaal voor de Mont Ventoux.
Specificaties
Zithoogte: | 60 cm (middenstand schokbreker, belast) |
Trapashoogte: | 78 cm (middenstand schokbreker, belast) |
Wielmaat | voor/achter 28 inch (ETRTO 622 mm) |
Wielbasis | 114 cm |
Zithoek | keuze uit 2 frame uitvoeringen, verstelbereik zithoek 26-34 graden of 21-29 graden |
Materiaal frame | frame, achtervork en subframe dunwandig staal 25CrMo4, voorvork, voorbuis en schetsplaten aluminium |
Achtervering | schokbreker DNM DV-22AR, instelbare hydraulische demping en verstelbare veerspanning, lengte 150 mm (lage uitvoering)/ 165 mm voor hoge uitvoering |
Voorvering | geen optie |
Maximale belasting | 100 kg (wielen 24/28 spaken), 120 kg met 32 spaaks wielen (rijder + bagage) |
Bagagedrager | standaard zonder drager, als optie is bagagedrager Gaucho Toer mogelijk incl. montageset |
Zitting/zitkussen | glasvezel/polyester, maat M, L, XL, zitkussen Nazca of Novosport |
Coating | ijzerfosfatering + 2-laags poedercoating |
Beschikbare kleuren | vuurrood, appelgroen, nachtblauw, satijnzwart, meloengeel, wit |
Stuuruitvoeringen | bovenstuur met ahead rvs-klapstuur of aerostuur standaard/extra breed |
opties (scroll l/r)
carbon zitting
De carbon zitting is 500 - 700 gram lichter dan een glasvezel zitting in dezelfde maat, maar is net zo sterk. Door de zichtbare carbonvezels en het vakmanschap van de maker, is de carbon zitting een lust voor het oog.
carbon voorvork
Een carbon voorvork met aluminium balhoofdbuis is ca. 200 gram lichter dan een aluminium voorvork, bovendien iets comfortabeler. Maximaal gewicht van de rijder en bagage is 100 kg, de maximale bandbreedte is 25 mm.
bagagedrager
Extra optie is de Gaucho Tour bagagedrager, inclusief aanpassing van het subframe. De maximale belasting van de drager is 30 kg (de totaal toelaatbare belasting wordt mede bepaald door de wielen en banden). De drager is geschikt voor ligfietstassen en standaard fietstassen.
luchtvering
Luchtvering is ca. 200 gram lichter dan een schokbreker met stalen veer. Met een speciaal pompje kunt u de vering nauwkeurig instellen op het gewicht van de rijder en de bagage. Luchtvering is minder geschikt voor reizen of belasting boven 100 kg.
ventisit kussen
Ventisit is al jaren een veelgekozen merk voor ligfietskussens. Het materiaal heeft een zeer goed ventilerende werking, biedt veel comfort, neemt geen water op en heeft een lange levensduur. Het kussen is bevestigd met klittenband en is daardoor snel eraf te halen.
hoofdsteun
De hoofdsteun wordt met 4 boutjes aan de zitting bevestigd. De steun is volledig verstelbaar en past dus altijd. De RVS-stangetjes kunt u iets verbuigen voor de juiste positie van de steun.
wielsets
Wilt u extra lichte racewielen of juist een extra sterk achterwiel met een Rohloff naaf en een lichte naafdynamo in het voorwiel? Er zijn vele mogelijkheden om aan individuele wensen tegemoet te komen.
kleurkeuze
Kleur is belangrijk. Heeft u speciale wensen? We kunnen een groot aantal niet-standaard kleuren leveren als extra optie. Laat ons weten welk RAL-nummer u wenst. Dan checken wij of we die beschikbaar hebben.